2015. július 29., szerda

Adókártya igénylés 2015 (2008. december 8-a előtt született gyerekeknek)

Adókártya-igénylés, levelezési cím bejelentése


Nyomtatványa: 15T34

Ingyenes nyomtatvány, amely
  • a NAV internetes honlapjáról (www.nav.gov.hu) letölthető vagy
  • ügyfélszolgálati helyeinken beszerezhető.
Az Adatlap, illetve a kitöltési útmutató újabb verziói jelenhetnek meg, ezért kérjük, hogy az Adatlap kitöltése előtt a változásokat szíveskedjen figyelemmel kísérni, és az Adatlap legfrissebb verzióját kitölteni.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben elektronikus úton tesz eleget bejelentési / változás bejelentési kötelezettségének, az adatlapot kizárólag egy példányban kell benyújtania az Ügyfélkapun keresztül.
Amennyiben további kérdései vannak az adatlappal, illetve az egyes adózási szabályokkal kapcsolatban, akkor a Nemzeti Adó- és Vámhivatal internetes honlapján (www.nav.gov.hu) kívül a - bármely hálózatból hívható - 06-40/42-42-42 kék számon is érdeklődhet.

Melléklet:  
Első igénylés esetén:

  • Jogszabály szerint nem kötelező, azonban 14 év alatt az önkéntesen csatolt születési anyakönyvi kivonat, lakcímigazoló lap/kártya benyújtása - az ügyintézést elősegítik. (2008. december 8. után született gyermekek esetében automatikusan elkészül és kiküldésre kerül az adókártya!)
  • 14 év felett személyi igazolvány, vagy útlevél, vagy új típusú jogosítvány, lakcímigazoló kártya,
  • külföldi állampolgár esetén: útlevél, lakcímigazoló lap/kártya
  • cselekvőképesség korlátozottsága esetén gyámhatósági határozat.


Lakcímkártyával, szálláshely bejelentővel nem rendelkező külföldi állampolgárok esetében csak az adókártya igénylő lap leadása lehetséges, az adóazonosító jel generálása a kizárólagos illetékességi szabályok alapján történik, a budapesti székhelyű Kiemelt Ügyek és Adózók Adó Főigazgatóságán.


Adókártya elvesztése, megrongálódása, eltulajdonítása, megsemmisülése esetén:
  • személyazonosításra alkalmas igazolvány, lakcímkártya
  • külföldi állampolgár esetén: útlevél, lakcímigazoló lap/kártya
  • cselekvőképesség korlátozottsága esetén gyámhatósági határozat
  • az igazgatási szolgáltatási díj mértéke 3.000 Ft, melyet az állami adóhatóság Igazgatási szolgáltatási díj bevételi számla elnevezésű 10032000-01079074 számú számlájára készpénz-átutalási megbízással, banki átutalással, a kijelölt ügyfélszolgálati helyeinken pedig bankkártyával is meg lehet fizetni.
Levelezési cím bejelentése esetén:
  • személyazonosításra alkalmas igazolvány, lakcímkártya
  • külföldi állampolgár esetén: útlevél, lakcímigazoló lap/kártya
  • cselekvőképesség korlátozottsága esetén gyámhatósági határozat

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése